Робота гуртка

Тема 1. Мистецтво бачити та відтворювати “Світ природи” (4 години).
Бесіда: Образи-природи в житті та мистецтві живопису. Естетичне сприймання краси природи.
Завдання 1: Малюнок на вільну тему.
М е т а : Діагностика творчого розвитку дітей.
Матеріал: Акварель, папір, пензель.
Зоровий ряд: Репродукції творів художників: пейзаж, натюрморт.
Кількість годин 2.
Завдання 2: Багатство природних відтінків. (Емоційний вплив кольору.
Мета: Самостійний пошук різноманітних відтінків неба. Вгадат/ емоції Матеріали: акварель, пензель, кольоровий папір.
Кількість годин і
Тема 2. Знайомство з фарбами та кольором (4 години).
Завдання 3: Малюнок - гра з кольором Основні кольори.
Мета : Відчуття кольору. Знайомство з основними кольорами.
Матеріали: акварель, пензель, кольоровий папір.
Зоровий ряд: Методичні таблиці.
Кількість годин 2.
Завдання 4: Пейзаж за уявою. Колір та його емоційна дія. Море.
Мета: Емоційне сприйняття теми. Передача настрою і стану зображеного. Матеріали: акварель, пензлі, аркуш.
Зоровий ряд : репродукції творів художників - мариністів.
Кількість годин 2.
Тема 3. Хроматичні та ахроматичні кольори (4 години)
Завдання 5: Відтворити стан і настрій добових змін у природі (день, ніч).
Мета : Прийоми роботи пензель (хроматичні кольори).
Матеріали: акварель, пензель, папір.
Кількість годин 2.
Завдання 6: Ахроматичні кольори. Простір;перший і другий план.
Мета : Дати поняття про ахроматичні кольори.
Матеріали: акварель, гуаш, пензлі, папір.
Кількість годин 2
Тема 4. Ігри - вправи з кольорами та плямою (2 години).
Завдання 7: Ігри - вправи
а)         ”Що я побачив у плямах кольору".
б)        Придумаю новий колір.
Мета: Розвиток асоціативно-образного мислення, уяви, фзнтазії.
Матеріали: акварель, пензлі, папір.
Кількість годин 2.
Тема 5. Багатство барв у природі та мистецтві (2 години).
Бесіда: За вищесказаною темою.  —
Завдання 8: Намалювати осінній пейзаж. Відтворити красу барв природи, їх різноманітність.
Мета: Вміння бачити та відтворювати багатство барв природи. Пошук складних сполучень кольорів.
Зоровий ряд : Репродукції творів.
Матеріали: аркуш паперу, фарби пензлі К:лькість годин 2
Тема 6. Сприйняття природи та мистецтва (4 години).
Бесіда: Графіка як вид мистецтва, різні види  графіки.
Завдання 9: а) малюнок на вільну тему.
б)        малюнок "Соняшник - квітка сонця"
Мета: Діагностика творчого розвитку дітей.
Матеріали: папір, олівець.
Зоровий ряд: репродукції, оригінали графічних творів.
Кількість годин 2
Завдання 10: Долоня (контур, пляма, слід).
Мета: Знайомство, організація площини аркуша.
Матеріали: олівець або фломастер.
Тема 6. Лінія в природі та мистецтві (4 години)
Бесіда: Образи природи в житті, мистецтві, графіці та дитячій творчості.
Завдання 11: Лінія. Лінією передати характер музики.
Мета: Самостійний пошук різноманітних ліній, вгадати характер музики за малюнком.
Матеріали: олівець, фломастер, туш, аркуш.
Кількість годин 2.
Завдання 12: Передати контрастні почуття, різними видами ліній. "Спокійне небо", або "Бурхливі лаштунки хмарин“.
Мета: Самостійний пошук різноманітних ліній.
Матеріали: фломастер, олівець, папір. Кількість годин 1.
Завдання 13: Пляма та її інтерпретація за допомогою лінії. Перетворити плями в конкретне зображення "На що схожі хмаринки?".
Мета: Розвиток асоціативного-творчого мислення, уяви, фантазування.
Матеріали: сірий папір, білила, пензлі.
Кількість годин 1.
Тема 8. Площина, пляма та лінія. Рівновага. (4 години)
Завдання 14: Довільні плями розмістити на площині аркуша. Ускладнити пошук компонування переміщенням.
Мета: Досягнення композиційної рівноваги.
Матеріали: тонований папір, туш, ножиці,-клей.
Кількість годин 2.
Завдання 15: "Водограй серед кремезних гір". "Візерунки хитких барханів пустелі".
Мета: Закріплення набутих знань. Рівновага плям та різних видів ліній на площині.
Матеріали: перо, туш, аркуш паперу.
Кількість годин 2.
Тема 9. Види ліній та їх емоційна дія. (4 години)
Завдання 16: Малюнок одного й того ж куточка природи вдень і вночі.
Мета: Створити емоційно насичений образ куточка природи за допомогою
ліній.
Матеріали: олівець, аркуш паперу.
Кількість годин 4.
Тема 10. Техніка роботи з пластиліном (2 години).
Мета і завдання 17: Техніка роботи з пластиліном. Розминання, скатування. Передавання основного характеру об'ємна форми.
Кількість годин 2
Тема 11. Характер об'ємів.(4 години1)
Мета і завдання 18: Створити образи героїв казки. Творче переосмислення літературних образів, характер об’ємів.
Кількість годин 4.
Тема 12. Способи ліплення. Витягування з одного шматка. (4 години}
Мета і завдання 19: Ліплення фігур способом витягування з одного шматка.
 Матеріали: пластилін.
Кількість годин 4
Тема 13. Робота способом наліплювання. (4 години)
Мета і завдання 20: Ліплення конструктивним способом. Ліплення фігури. Матеріали: пластилін, коробочка.
Кількість годин 4.
Тема 14. Народна іграшка. (6 годин)
Мета і завдання 21: Ліплення пташки-свистульки за мотивами української народної іграшки. Ліплення конструктивним способом.
Матеріали: пластилін.
Кількість годин 6,
Тема 15. Іграшка, (б годин)
Мета і завдання 22: Ліплення фігур конструктивним способом. Розпис виліплених іграшок. Вдосконалення навичок.
Матеріали: пластилін, гуаш, пензлі.  —
Кількість годин 6
Тема 16. Новорічний сувенір. (6 годин)
Мета і завдання 23: Ліплення підсвічника на основі лампочки та пляшки. Прикрашення його візерунками. Розпис готової фігури.
Матеріали: пластилін, пляшка, гуаш, пензлі.
Кількість годин 6.
Тема 17. Багатство барв та форм світу тварин. (4 години)
Бесіда: Образи тварин в житті, мистецтві,  народній  та дитячій творчості. Художники - анімалісти.
Завдання 24: Хто на собі будиночок возить (равлик, черепаха, краб, та ін.)
Зоровий ряд: репродукції творів художників - анімалістів.
Мета : Вміння виокремити головне.
Матеріали: гуаш, пензлі, аркуш.
Кількість годин 2.
Завдання 25: Зображення казкових, фантастичних тварин в теплому та холодному кольорі.
Мета: рівновага в аркуші паперу. Ознайомлення з теплими та холодними кольорами.
Матеріали: аркуш, акварель, пензлі.
Кількість годин 2.
Тема 18. Тонований контраст. (2 години)
Завдання 26: пригоди чорного звіра в лісі, або білий птах на білому тлі.
Мета: самостійне відкриття тонових градацій.
Матеріали: чорна акварель, фломастер, пензлі, папір.
Кількість годин 2.
Тема 19. Розуміння форми. Силует, (4 години)
Завдання 27: “Комашки - букашки” або “Зоряний вулик».  Створення виразних силуетів різних комах, що летять на світло. Біле на чорному, чорне на білому.
Мета: виразність плям, емоційне сприйняття силуетів комах.
Зоровий ряд: Репродукційні матеріали.
Матеріали: олівець, папір.
Кількість годин 4
Тема 20. Мистецтво бачити та відтворювати. (4 години)
Завдання 28: Малюнок “Великий птах” (добрий, сумний, хижий) або “Великий звір’’ (мирний, хижий, хворий, нервовий). Осмислене відношення до композиції аркуша
Мета: Закріпити відчуття рівноваги в аркуші. Уміти образне вирішити тему за допомогою крапок ліній та плям.
Матеріали: акварель, пензель, аркуш паперу.
Кількість годин 4.
Тема 21. Розуміння силуету та його виразність. (2 години)
Завдання 29: емоційне сприйняття силуету тварин. Тіні, що танцюють або нічні звірі. Малюнок без олівця, від п’ятка.
Мета: Виразність плям, емоційне сприйняття силуету, емоційно насичений малюнок.
Матеріали: гуаш, пензлі, аркуш.
Кількість годин 2.
Тема 22. Мистецтво бачити та відтворювати “Світ людини". (6 годин)
Бесіда: Образ людини в житті, мистецтв та дитячій творчості “Як урбанізація втручається в світ природи та як людина може врятувати цей світ”. Побутовий, історичний жанр та портрет.
Завдання 30. "Я більший і кращий, ніж думав собі, я не знав, що стільки в мені доброти. Зображення себе в увесь зріст, вище будинку, дерез і Т.ІН." “Я - велетень”.
Мета: Образ та його оточення. Спільний аналіз виразних робіт. Знайомство з творами художників, які працюють у побутовому, історичному та портретному  жанрах
М а те р і а л и: гуаш, акварель, пензлі, аркуш паперу.
Завдання З1. Клоуни, акробати та силачі.”
Мета: Контраст теплої та холодної гами, показати своє відношення до зображення.
Матеріали: гуаш, акварель, аркуш паперу.
Кількість годин 4.
Завдання 32: Герой добрий та злий. Кожна дитина отримує аркуш паперу, на  якому зображені два однакових контурних малюнка з постаттю людини за допомогою кольору передати різний характер образу людини та її почуття.
Мета: Уміння передати контрасті почуття. Відчути психологічну дію кольору. Матеріали: аркуш з контурним малюнком, акварель, фломастер, пензель, аркуш.
Кількість годин 2.
Завдання 33: Зображення портрету, або фігури людини в образі “Весни"  і портрет своєї мами чи бабусі.
Мета: поширення знання з контрасту теплої гами Вміти передати зображення людей різного віку.
Матеріали: гуаш, акварель, пензлі, аркуш.
Кількість годин 6.
Тема 24. Колективна робота (6 годин).
Завдання 34: Композиційний малюнок “Я та моя родина”. Люди серед людей. Емоційне відчуття малюнка.            —
Мета : Навички спільної роботи. Спільний аналіз роботи.
Матеріали: акварель, фломастер, пензлі.
Кількість годин 6.
Тема 25. Робота способом наліплювання. (2 години)
Мета і завдання 35: Ліплення конструктивним способом на основі. Вдосконалення навичок.
Матеріали: пластилін, любий предмет, гуаш.
Кількість годин 2.
Тема 26. Рельєф. (2 години)
Мета 1 завдання 36: Ознайомити з рельєфом. Рельєфне ліплення.
Матеріали: пластилін.
Кількість годин 2.
Тема 27. Рельєф “Квіти” (4 години).
Мета і завдання 37: Закріплення знано про рельєф Рельєфна композиція “Квіти у рамці".
Матеріал: пластилін.
Кількість годин 4.
Тема 27. Об'ємна фігура. Казкові персонажі.  (4 години).
Мета і завдання 37: Закріплення знань. Вдосконалення навичок. Ліплення казкових персонажів (за вибором).
Матеріал: пластилін.
Кількість годин 4.
Тема 29. Ліплення тварин “Мій зоопарк”. (4 години)
Мета і завдання 38: ліплення тварин (за вибором). Закріплення знань. Вдосконалення навичок.
Матеріал: пластилін.
Кількість годин 4.
Тема 30. Самостійна робота (4 години)
Мета і завдання 39: Творча робота. Вдосконалення навичок
Матеріали: пластилін, гуаш, пензлі.
Кількість годин 4.
Тема 31. Ліплення з тіста (4 години).
Мета і завдання 40: Ознайомлення з технікою роботи з тіста. Тренувальні вправи Матеріал: мука, сіль, вода.
Кількість годин 2.
Завдання 41: Рельєфна композиція “Квіти у рамці”.
Матеріали: мука, сіль, вода.
Кількість годин 2.                
Тема 32. Мистецтво та екологія (4 години).
Бесіда: Як. художники привертають увагу до екологічних проблем (плакат, карикатура).
Завдання 42. Ескіз плаката "Збережемо екологію України .
Мета: Зрозуміти роль мистецтва у вирішенні екологічних проблем та яким чином художники привертають увагу людства до екологічних проблем.
Зоровий ряд: Плакати, карикатури.
Матеріали: гуаш, акварель, пензлі, папір.
Кількість годин 4.
Тема 33. Жанри живопису (8 годин).
Бесіда: Особливості окремих жанрів. Пейзаж. Портрет. Натюрморт у творах живопису.
Завдання 43: Копія або виконання короткострокових етюдів — начерків композиційного вирішення портрета, пейзажу, натюрморту.
Мета: Розширення обсягу знань про жанри живопису.
Матеріали: гуаш, пензлі, аркуш паперу.
Тема 34. Перегляд робіт за рік (2 години).
Виставки робіт. Підсумок  року навчання в гуртку.


Комментариев нет:

Отправить комментарий