Тема 1. Мистецтво бачити та
відтворювати “Світ природи” (4 години).
Бесіда:
Образи-природи в житті та мистецтві живопису. Естетичне сприймання краси
природи.
Завдання
1: Малюнок на вільну тему.
М е
т а : Діагностика творчого розвитку дітей.
Матеріал: Акварель, папір, пензель.
Зоровий
ряд: Репродукції творів художників: пейзаж, натюрморт.
Кількість
годин 2.
Завдання
2: Багатство природних відтінків. (Емоційний вплив
кольору.
Мета: Самостійний пошук різноманітних відтінків неба.
Вгадат/ емоції Матеріали: акварель,
пензель, кольоровий папір.
Кількість
годин і
Тема 2. Знайомство з фарбами та
кольором (4 години).
Завдання
3: Малюнок - гра з кольором Основні кольори.
Мета : Відчуття кольору. Знайомство з основними кольорами.
Матеріали: акварель, пензель, кольоровий
папір.
Зоровий ряд: Методичні таблиці.
Кількість
годин 2.
Завдання
4: Пейзаж за уявою. Колір та його емоційна дія. Море.
Мета: Емоційне сприйняття теми. Передача настрою і стану
зображеного. Матеріали: акварель,
пензлі, аркуш.
Зоровий ряд :
репродукції творів художників - мариністів.
Кількість
годин 2.
Тема 3. Хроматичні та ахроматичні
кольори (4 години)
Завдання
5: Відтворити стан і настрій добових змін у природі
(день, ніч).
Мета : Прийоми роботи пензель (хроматичні кольори).
Матеріали: акварель, пензель, папір.
Кількість
годин 2.
Завдання
6: Ахроматичні кольори. Простір;перший і другий план.
Мета : Дати поняття про ахроматичні кольори.
Матеріали: акварель, гуаш, пензлі, папір.
Кількість
годин 2
Тема 4. Ігри - вправи з кольорами
та плямою (2 години).
Завдання
7: Ігри - вправи
а) ”Що я побачив у плямах кольору".
б) Придумаю новий колір.
Мета: Розвиток асоціативно-образного мислення, уяви,
фзнтазії.
Матеріали: акварель, пензлі, папір.
Кількість
годин 2.
Тема 5. Багатство барв у природі
та мистецтві (2 години).
Бесіда:
За вищесказаною темою. —
Завдання
8: Намалювати осінній пейзаж. Відтворити красу барв природи, їх
різноманітність.
Мета: Вміння бачити та відтворювати багатство барв природи.
Пошук складних сполучень кольорів.
Зоровий ряд :
Репродукції творів.
Матеріали: аркуш паперу, фарби пензлі
К:лькість годин 2
Тема 6. Сприйняття природи та
мистецтва (4 години).
Бесіда:
Графіка як вид мистецтва, різні види графіки.
Завдання
9: а) малюнок на вільну тему.
б) малюнок "Соняшник - квітка
сонця"
Мета: Діагностика творчого розвитку дітей.
Матеріали: папір, олівець.
Зоровий ряд: репродукції, оригінали графічних
творів.
Кількість
годин 2
Завдання
10: Долоня (контур, пляма, слід).
Мета: Знайомство, організація площини аркуша.
Матеріали: олівець або фломастер.
Тема 6. Лінія в природі
та мистецтві (4 години)
Бесіда:
Образи природи в житті, мистецтві, графіці та дитячій творчості.
Завдання
11: Лінія. Лінією передати характер музики.
Мета: Самостійний пошук різноманітних ліній, вгадати
характер музики за малюнком.
Матеріали: олівець, фломастер, туш, аркуш.
Кількість
годин 2.
Завдання
12: Передати контрастні почуття, різними видами ліній.
"Спокійне небо", або "Бурхливі лаштунки хмарин“.
Мета: Самостійний пошук різноманітних ліній.
Матеріали: фломастер, олівець, папір.
Кількість годин 1.
Завдання
13: Пляма та її інтерпретація за допомогою лінії.
Перетворити плями в конкретне зображення "На що схожі хмаринки?".
Мета: Розвиток асоціативного-творчого мислення, уяви,
фантазування.
Матеріали: сірий папір, білила, пензлі.
Кількість
годин 1.
Тема 8. Площина, пляма та лінія.
Рівновага. (4 години)
Завдання
14: Довільні плями розмістити на площині аркуша.
Ускладнити пошук компонування переміщенням.
Мета: Досягнення композиційної рівноваги.
Матеріали: тонований папір, туш,
ножиці,-клей.
Кількість
годин 2.
Завдання
15: "Водограй серед кремезних гір".
"Візерунки хитких барханів пустелі".
Мета: Закріплення набутих знань. Рівновага плям та різних
видів ліній на площині.
Матеріали: перо, туш, аркуш паперу.
Кількість
годин 2.
Тема 9. Види ліній та їх емоційна
дія. (4 години)
Завдання
16: Малюнок одного й того ж куточка природи вдень і
вночі.
Мета: Створити емоційно насичений образ куточка природи за
допомогою
ліній.
Матеріали: олівець, аркуш паперу.
Кількість
годин 4.
Тема 10. Техніка роботи з
пластиліном (2 години).
Мета
і завдання 17: Техніка роботи з пластиліном. Розминання,
скатування. Передавання основного характеру об'ємна форми.
Кількість
годин 2
Тема
11. Характер об'ємів.(4 години1)
Мета
і завдання 18: Створити образи героїв казки. Творче переосмислення
літературних образів, характер об’ємів.
Кількість
годин 4.
Тема 12. Способи ліплення. Витягування
з одного шматка. (4 години}
Мета
і завдання 19: Ліплення фігур способом
витягування з одного шматка.
Матеріали:
пластилін.
Кількість
годин 4
Тема 13. Робота способом
наліплювання. (4 години)
Мета
і завдання 20: Ліплення конструктивним способом. Ліплення фігури. Матеріали: пластилін, коробочка.
Кількість
годин 4.
Тема 14. Народна іграшка. (6
годин)
Мета
і завдання 21: Ліплення пташки-свистульки за мотивами української
народної іграшки. Ліплення конструктивним способом.
Матеріали: пластилін.
Кількість
годин 6,
Тема 15. Іграшка,
(б годин)
Мета
і завдання 22: Ліплення фігур конструктивним способом. Розпис
виліплених іграшок. Вдосконалення навичок.
Матеріали: пластилін, гуаш, пензлі. —
Кількість
годин 6
Тема 16. Новорічний сувенір.
(6 годин)
Мета
і завдання 23: Ліплення підсвічника на основі лампочки та пляшки. Прикрашення
його візерунками. Розпис готової фігури.
Матеріали: пластилін, пляшка, гуаш, пензлі.
Кількість
годин 6.
Тема 17. Багатство барв та форм
світу тварин. (4 години)
Бесіда:
Образи тварин в житті, мистецтві, народній та дитячій творчості. Художники - анімалісти.
Завдання
24: Хто на собі будиночок возить (равлик, черепаха, краб,
та ін.)
Зоровий ряд: репродукції творів художників - анімалістів.
Мета : Вміння виокремити головне.
Матеріали: гуаш, пензлі, аркуш.
Кількість
годин 2.
Завдання
25: Зображення казкових, фантастичних тварин в теплому та
холодному кольорі.
Мета: рівновага в аркуші паперу. Ознайомлення з теплими та
холодними кольорами.
Матеріали: аркуш, акварель, пензлі.
Кількість
годин 2.
Тема 18. Тонований контраст. (2
години)
Завдання
26: пригоди чорного звіра в лісі, або білий птах на
білому тлі.
Мета: самостійне відкриття тонових градацій.
Матеріали: чорна акварель, фломастер,
пензлі, папір.
Кількість
годин 2.
Тема 19. Розуміння форми.
Силует, (4 години)
Завдання
27: “Комашки - букашки” або “Зоряний вулик». Створення виразних силуетів різних комах, що
летять на світло. Біле на чорному, чорне на білому.
Мета: виразність плям, емоційне сприйняття силуетів комах.
Зоровий ряд: Репродукційні матеріали.
Матеріали: олівець, папір.
Кількість
годин 4
Тема 20. Мистецтво бачити та
відтворювати. (4 години)
Завдання
28: Малюнок “Великий птах” (добрий, сумний, хижий) або
“Великий звір’’ (мирний, хижий, хворий, нервовий). Осмислене відношення до
композиції аркуша
Мета: Закріпити відчуття рівноваги в аркуші. Уміти образне
вирішити тему за допомогою крапок ліній та плям.
Матеріали: акварель, пензель, аркуш паперу.
Кількість
годин 4.
Тема 21. Розуміння силуету та
його виразність. (2 години)
Завдання
29: емоційне сприйняття силуету тварин. Тіні, що танцюють
або нічні звірі. Малюнок без олівця, від п’ятка.
Мета: Виразність плям, емоційне сприйняття силуету,
емоційно насичений малюнок.
Матеріали: гуаш, пензлі, аркуш.
Кількість
годин 2.
Тема 22. Мистецтво бачити та
відтворювати “Світ людини". (6 годин)
Бесіда: Образ людини в житті, мистецтв та дитячій
творчості “Як урбанізація втручається в світ природи та як людина може
врятувати цей світ”. Побутовий, історичний жанр та портрет.
Завдання
30. "Я більший і кращий, ніж думав собі, я не знав,
що стільки в мені доброти. Зображення себе в увесь зріст, вище будинку, дерез і
Т.ІН." “Я
- велетень”.
Мета: Образ та його оточення. Спільний аналіз виразних
робіт. Знайомство з творами художників, які працюють у побутовому, історичному
та портретному жанрах
М а
те р і а л и: гуаш, акварель, пензлі, аркуш паперу.
Завдання
З1. Клоуни, акробати та
силачі.”
Мета: Контраст теплої та холодної гами, показати своє
відношення до зображення.
Матеріали: гуаш, акварель, аркуш паперу.
Кількість
годин 4.
Завдання
32: Герой добрий та злий. Кожна дитина отримує аркуш
паперу, на якому зображені два однакових
контурних малюнка з постаттю людини за допомогою кольору передати різний
характер образу людини та її почуття.
Мета: Уміння передати контрасті почуття. Відчути
психологічну дію кольору. Матеріали:
аркуш з контурним малюнком, акварель, фломастер, пензель, аркуш.
Кількість
годин 2.
Завдання
33: Зображення портрету, або фігури людини в образі
“Весни" і портрет своєї мами чи
бабусі.
Мета: поширення знання з контрасту теплої гами Вміти
передати зображення людей різного віку.
Матеріали: гуаш, акварель, пензлі, аркуш.
Кількість
годин 6.
Тема 24. Колективна робота (6
годин).
Завдання
34: Композиційний малюнок “Я та моя родина”. Люди серед людей. Емоційне
відчуття малюнка. —
Мета : Навички спільної роботи. Спільний аналіз роботи.
Матеріали: акварель, фломастер, пензлі.
Кількість
годин 6.
Тема 25. Робота способом наліплювання. (2 години)
Мета
і завдання 35: Ліплення конструктивним способом на основі.
Вдосконалення навичок.
Матеріали: пластилін, любий предмет, гуаш.
Кількість
годин 2.
Тема 26. Рельєф.
(2 години)
Мета
1 завдання 36: Ознайомити з рельєфом. Рельєфне ліплення.
Матеріали: пластилін.
Кількість
годин 2.
Тема 27. Рельєф “Квіти” (4
години).
Мета
і завдання 37: Закріплення знано про рельєф Рельєфна композиція
“Квіти у рамці".
Матеріал: пластилін.
Кількість
годин 4.
Тема 27. Об'ємна фігура. Казкові
персонажі. (4 години).
Мета
і завдання 37: Закріплення знань. Вдосконалення навичок.
Ліплення казкових персонажів (за вибором).
Матеріал: пластилін.
Кількість
годин 4.
Тема 29. Ліплення тварин “Мій
зоопарк”. (4 години)
Мета
і завдання 38: ліплення тварин (за вибором). Закріплення знань.
Вдосконалення навичок.
Матеріал: пластилін.
Кількість
годин 4.
Тема 30. Самостійна робота (4
години)
Мета
і завдання 39: Творча робота. Вдосконалення навичок
Матеріали: пластилін, гуаш, пензлі.
Кількість
годин 4.
Тема 31. Ліплення з тіста (4
години).
Мета
і завдання 40: Ознайомлення з технікою роботи з тіста. Тренувальні
вправи Матеріал: мука, сіль, вода.
Кількість
годин 2.
Завдання
41: Рельєфна композиція “Квіти у рамці”.
Матеріали: мука, сіль, вода.
Кількість
годин 2.
Тема 32. Мистецтво та екологія (4
години).
Бесіда:
Як. художники привертають увагу до екологічних проблем (плакат, карикатура).
Завдання 42. Ескіз плаката "Збережемо екологію України .
Мета: Зрозуміти роль мистецтва у вирішенні екологічних
проблем та яким чином художники привертають увагу людства до екологічних
проблем.
Зоровий ряд: Плакати, карикатури.
Матеріали: гуаш, акварель, пензлі, папір.
Кількість
годин 4.
Тема 33. Жанри живопису (8
годин).
Бесіда:
Особливості окремих жанрів. Пейзаж. Портрет. Натюрморт у творах живопису.
Завдання
43: Копія або виконання короткострокових етюдів —
начерків композиційного вирішення портрета, пейзажу, натюрморту.
Мета: Розширення обсягу знань про жанри живопису.
Матеріали: гуаш, пензлі, аркуш паперу.
Тема 34. Перегляд робіт за рік (2
години).
Виставки
робіт. Підсумок року навчання в гуртку.
Комментариев нет:
Отправить комментарий